Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Staljin - tiranin ili spasilac ruske nacije

Komentari (81) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 16 mart 2021 11:16
.
.Staljin je tiranin. Ali, izgradio je prvu u svetu socijalističku državu uprkos besnom protivljenju svetskog imerijalizma. ,,Zatekao je zemlju sa drvenom ralicom, a napustio je sa atomskom bombom''- pisali su i neki listovi na Zapadu.


Tačno, od Rusije je napravio nuklearnu super silu.
Preporuke:
80
41
2 utorak, 16 mart 2021 12:03
Laza
Isto pitanje se može postaviti i Kinezima za Mao Cetunga. Da li je važnije što je ujedinio Kinu 1949. godine pod komunistima ili ljudske žrtve, pa čak i gladi koja se desila za vreme Velikog skoka napred 1958-1961.Postoje različiti broj nastradalih neki kažu nekoliko miliona, drugi nekoliko desetina miliona, dosta od gladi. Ili za vreme Kulturne revolucije u periodu od 1966-1976. gde je takođe stradalo nekoliko miliona ljudi.Ali to je pitanje koje trebaju da rešavaju Kinezi
Preporuke:
67
5
3 utorak, 16 mart 2021 12:56
Da da.
Da da, Robespjer i Danton na pariskom bulevaru i dan-danas, ali i Trijumfalna kapija sa iznutra ispisanim svim mestima do kojih je dospeo Napoleon, Hitler toga doba, i ruske Moskve i srpskog Dubrovnika. A tek jos Napoleonov sarkofag usred Pariza, pod kupolom Doma invalida... Zamislimo samo slicno u Berlinu danas, sa znamo kim u glavnoj ulozi.
Preporuke:
93
11
4 utorak, 16 mart 2021 13:22
e svašta
Na to pitanje su Rusi već odgovorili masovnim rušenjem Staljinovih bisti. Uzgred, zahvaljujući Staljinovom Ustavu, koji je republikama dao pravo na otcepljenje, je i došlo do problema sa Ukrajinom.
Preporuke:
62
55
5 utorak, 16 mart 2021 13:55
Staljin
Staljin je spasio Rusiju i Ruski narod, spasio je svet od Zapadnog fašizma.
Slava Staljinu !!!
Preporuke:
83
42
6 utorak, 16 mart 2021 14:11
Glavni dasa
Rusku naciju je komunizam temeljno uništio
Preporuke:
68
45
7 utorak, 16 mart 2021 14:19
@e svašta
Tako je. Baš svašta od tebe.
Preporuke:
19
30
8 utorak, 16 mart 2021 14:53
Vadim
Od čega je to Staljin spasao Rusiju?
Preporuke:
40
63
9 utorak, 16 mart 2021 15:19
Miša
Slava velikom Staljinu. Vjetar istorije razbacao je sa njegovog groba đubre, koje su nabacali neprijatelji ljudskog roda.
Preporuke:
68
39
10 utorak, 16 mart 2021 15:30
DŽa ili Bu – Živeo Staljin i svetska revolucija
Bila je četrdeset i osma
Ljudi u kožnim kaputima odveli su moga oca
Na neko pusto ostrvo
Što zvalo se Goli Otok
A sećam se kad se iz rata vratio, skinuo je Svetog Nikolu
I Staljinovu sliku okačio na zid k’o ikonu
I pustio je brkove i obukao plavo odelo
Izašao je tada na ulicu i viknuo smelo
Živeo Staljin i svetska revolucija
Živeo Inform-Biro i njegova rezolucija
A kada se odande onako mršav vratio
Niko ga u kući našoj nije prepoznao
I kaše da ga tamo nije ništa izmenilo
Jer Staljin nikad nije, nije grešio
Živeo Staljin i svetska revolucija
Živeo Inform-Biro i njegova rezolucija
I danas moj otac vozi Moskviča
I vodku drži od ostalih pića
Tamne svemirske evolucije
čitam proglaz rezolucije
I eto tu je pesmi kraj
Ali ipak dobro znaj
Iako Staljina više nema
Komunizam je jači nego stena
Živeo Staljin i svetska revolucija
Živeo Inform-Biro i njegova rezolucija
Preporuke:
56
42
11 utorak, 16 mart 2021 15:55
Zoran
"a Staljin je zatim predložio da odu na daču gde će i večerati."

Nije daca parastos, pa da se ide NA nju. Daca je vikendica.

Po prici Rusa ovde u Americi, koji je porastao u SSSR-u, Hruscov je bio izvrsilac Staljinovih zamisli oko Sibira i tako to. Desna ruka sto bi se reklo.

Ko je vise pobio...Staljin, Hitler ili Mao....to je tesko reci.
Preporuke:
28
38
12 utorak, 16 mart 2021 16:46
Vratiće se Spira, neće imat' mira
Odličan tekst!!! Gde li je Vladimir Oka da nam "objasni" kako je Staljin tiranin i zločinac koji je postavio Tita na vlast??? A sve sa namerom da prikrije ulogu njegovog Čerčila.
Preporuke:
31
31
13 utorak, 16 mart 2021 16:55
Spasilac?
Neverovatno!
Paranoik, po čijim je naređenjima i naređenjima njegovih pravovernih pobijeno ko zna koliko žitelja Sovjetskog Saveza.
Nesrećnici koji su se vraćali u domovinu iz nemačkih logora (tamo su Sovjeti imali najgori tretman u odnosu na logoraše iz drugih država), odmah su hapšeni i deportovani u Staljinove zloglasne gulage. Obrazloženje - u zarobljeništvu su zavrbovani od Nemaca. Retko ko se vraćao živ otuda. Zdrav sigurno ne.
Ko zna koliko je u SSSR-u monaštva i sveštenstva pobijeno, i ko zna koliko je pravoslavnih manastira i crkava minirano i spaljeno za vreme njegove strahovlade!?! Više puta je na tv-u prikazivan dokumentarni film - bacanje zvona sa zvonika i miniranje najvećeg pravoslavnog hrama na svetu, Hrama Hrista Spasitelja u Moskvi, decembra 1931.
Može li antihrist i paranoik, zapravo ludak, da bude spasitelj?
Preporuke:
63
47
14 utorak, 16 mart 2021 17:14
Zamak
Na Internetu pojedinci iskreno pitaju: kako to da se 50-70 miliona Staljinovih žrtava (ubijenih) ne vide na nespornim grafikonima koji prikazuju kretanje broja stanovnika SSSR, kretanje prosečnog životnog veka itd?

U Zapadnoj verziji istorije brojevi žrtava uvećani su do apsurda, a kontekst se tumači - najblaže rečeno - potpuno drukčije nego kod sasvim uporedivih situacija, recimo, u Britanskom carstvu. U medijima i izjavama političara sve je još luđe.

Solženjicin je 1975. g. rekao da su vlasti SSSR usmrtile 60 miliona svojih građana. To su Zapadni mediji gutali i širili kao Jevanđelje "slobodnog sveta" i sovjetskih/ruskih autošovinista, sve do danas. On je izvor i "podatka" da je kroz radne logore do 1953. g. prošlo 50 miliona građana SSSR (implicitno - političkih zatvorenika), što je takođe potpuna budalaština.

Ruskom društvu nije lako osloboditi se tog tereta strašnih laži. Ogromna državna sila i novac ulagani su u ispiranje mozgova, decenijama.
Preporuke:
70
25
15 utorak, 16 mart 2021 17:17
Korpus Delikates
Staljin je grandiozna istorijska ličnost, oklevetan i ocrnjen kao malo ko, iako je za prosečnog čoveka i državu bio bolji i korisniji nego mnoge strane kolege iz 19. i 20. veka. Može mu se pripisati i mnogo toga lošeg, kao i kolegama.

Na srpskoj televiziji upravo prikazuju raskošnu igranu seriju o kraljici Viktoriji. Ona voli, ona pati, ona ima krupne plave oči kojima zaljubljeno gleda Alberta... sedeći na prestolu države koja je u svakom smislu bila surovija nego Staljinov SSSR.

Gde je TV-serija koja će nam Kobu na sličan način humanizovati i približiti srcu? On je bio obrazovan čovek s odličnim smislom za humor, kao stvoren za TV.
Preporuke:
63
32
16 utorak, 16 mart 2021 17:37
Zamak
Istinita epizoda, o vremenu, ljudima i Staljinu:

Posle Staljinove smrti, nova vlast odmah je obustavila probijanje tunela ka ostrvu Sahalin, kod obale Tihog okeana. To je bio ogroman projekt koji je obuhvatao ne samo tunel, već i pristupne saobraćajnice itd, i koji je upošljavao, među ostalima, i 7-8 hiljada zatvorenika iz GULAG-a, to jest, današnjim jezikom rečeno - iz Uprave za izvršenje krivičnih sankcija.

Kada je objavljeno da se projekt obustavlja, a da su svi zatvorenici amnestirani i mogu slobodno ići svojim kućama, otišlo ih je manje od 200, tj. manje od 3% od ukupnog broja. Svi ostali nastavili su da žive kod gradilišta, jer nisu mogli da veruju da je neko zaista definitivno otkazao tako ozbiljan projekt. Nadali su se i očekivali da će gradnja ipak biti nastavljena, da će oni raditi i dalje, pa će posle završetka radova tu biti doseljavanja, poslova, napretka. Razišli su se tek posle osam meseci.
Preporuke:
59
23
17 utorak, 16 mart 2021 17:57
Varšavяnka
Na boй krovavый
Svяtoй i pravый
Marš, marš vperёd
Rabočiй narod!

https://youtu.be/g0zM3uLZcJ8
Preporuke:
23
6
18 utorak, 16 mart 2021 18:56
Goran Maksimović
Glavni dasa
Rusku naciju je komunizam temeljno uništio


Ma kako da ne. Vidi se iz priloženog.
Preporuke:
37
22
19 utorak, 16 mart 2021 19:04
Reddy
Lenjin ga je internim dokumentom sasvim jasno okarakterisao. Sudbina Lenjinove žene to najbolje ilustruje. Naravno, i sudbina svih ostalih Lenjinovih najbližih saradnika. Šta bi mbilo da ga nije bilo stvar je mašte. Time se istoričari ne bave.
Preporuke:
36
9
20 utorak, 16 mart 2021 19:21
Milojko nisandzija
Bio sam u Rusiji i shvatio jednu stvar:Koliko god da su Srbi propali u 20om veku, Rusi su izgubili mnogo, mnogo više zbog prokletog komunizma. I još nešto, nema tog gruzina, ukrajinca isl koji će Rusima misliti bolje nego oni sami sebi.To smo valjda apsolvirali na sopstvenom (kumrovačkom) iskustvu.
Preporuke:
53
33
21 utorak, 16 mart 2021 19:38
AgatonFonPetrović
Staljinov ustav je garanrovao slobodu govora? Da li bilo ko može da poveruje da bi, da je taj ustav stupio na snagu, neko mogao da kaže da hoće nazad cara? Do Staljina ne dolaze informacije-ovo je čuveno opravdanje za sve diktatore koje se naknadno izmišlja. A u Otadžbinskom ratu nije pobedio Staljin, koji je obezglavio vojni vrh, već Ruski ili da budem tačan Sovjetski vojnik koji se neustrašivo borio. SSSR je pobedio Hitlera uprkos Staljinu i žrtve bi bile manje da je od početka Barbarose postojao stručan kadar koji je vodio vojsku, ali se to moralo organizovati u hodu.
Preporuke:
51
30
22 utorak, 16 mart 2021 21:04
@ Zamak
Koliko miliona pobijenih Rusa, Ukrajinaca, Belorusa... od strane onog paranoika je za Vas prihvatljivo?
Preporuke:
44
33
23 utorak, 16 mart 2021 23:56
Zamak
Dakle, pošto se otklone ta ogromna preuveličavanja - za mnoge stvari Staljin jeste kriv, za neke nije, za neke - ko zna. Problem je u dvostrukim merilima. Kada se meri Staljinova krivica za masovna stradanja i patnje, njemu se obično sudi mnogo strožije nego nekim drugima. To jeste (auto)šovinizam i propaganda.

Prosečan životni vek u Liverpulu i Mančesteru 1850-1870 g. padao je na 25 godina, a hiljade dece radile su u rudnicima uglja (pros. živ. vek ispod 20), i u industriji od 9 godina starosti, skoro celo STOLEĆE. Irska se još nije demografski oporavila od masovne gladi iz tog vremena. U 19. veku makar 35 (pravih) miliona mrtvih od gladi u bogatoj Imperiji. Oko 1875-e u pojedinim regrutnim centrima 40% engleskih regruta nije sposobno za vojsku zbog loše ishrane i rahitisa. Itd, itd. A Britanci opet mrze Staljina, a svoje poštuju i slave.

Da li bi Staljin danas bio svetac da je bio Englez i da je Britaniju iz gladovanja odveo (skoro) u kosmos?

Ne znam, zaista. Verovatno.
Preporuke:
51
26
24 sreda, 17 mart 2021 01:03
mačak Toša
Svako ko potpisuje silne milionske žrtve Staljinove i Maove diktature, potpisuje i genocid u Srebrenici kao i silovanje desetina hiljada muslimanki. Pa, dokle više sa tim CNN i BBC lažima? Ne bi trebali barem mi u Srbiji da širimo zapadnu propagandu, jer smo stradali od nje devedesetih godina.Razumem ideološka neslaganja, verujem da se ovde javljaju istinske žrtve komunističkog režima, ali dajte barem malo objektivnosti.
Preporuke:
35
26
25 sreda, 17 mart 2021 01:07
Teško si ga nama
Gruzijac koji je pretežno Ruse slao u logore. Teško je reći ko je pobio više Rusa - nacisti ili komunisti. Veličanje Staljina je suludo i govori o mazohističkom karakteru: što ih više biješ, više te vole. Čitavih 70 godina, Rusi nisu bili Rusi nego Sovjeti (kakav beskrupolozan naziv za jedan veliki narod!). Dalje, oni koji ga slave neće da odgovore na pitanje koliko bi danas bilo Rusa da nisu stradali po logorima i raznim stratištima širom zemlje. Najzad, bedno je reći da je nasilje jedini način da se ostvari napredak; ostvarili su ga mnogi drugi narodi, pa ipak nije bilo neophodno da za taj cilj stradaju milioni. Ko tako misli, mrzi taj narod i smara ga nesposobnim, što Rusi svakako nisu. Komunisti su, braćo moja, prezirali narod! Jedino su voleli neograničenu vlast za koju su bili spremni da žrtvuju čitave generacije.
Sve ostalo su izgovori onih koji sanjaju o nekoj novoj tiraniji u kojoj bi oni bili vlast i određivali ko će biti poslat u logor.
Preporuke:
41
30
26 sreda, 17 mart 2021 08:41
Misa
U tekstu je trebala da bude spomenuta I tema Staljinove borbe sa Trockim,koja moze da’da mnoge odgovore. Pritom ,Staljinom I njegovom istorijskom ulogom se bavi najvise zapad, tj Englezi,kojima je on ocigledno trn u oku,evo i dan danas...
Preporuke:
38
13
27 sreda, 17 mart 2021 09:52
Konobar
Dve slike Staljina...jedna od ''civilizovanog'' Zapada koji je satanizovao Srbiju krajem 20. veka i druga od naroda koji je spašen i od države koja je spašena. Od, kako ih nazvati? ''Civilizovani...izuzetni.''?
Preporuke:
27
19
28 sreda, 17 mart 2021 09:52
Antonije
Staljin nije mogao da spasi rusku naciju, jer je ona oktobarskom revolucijom rasformirana i pretvorena u bezličnu masu. Kao sociopata kome je vlast bila opsesija, ipak je bio manje zlo od Lenjina, a pogotovo Trockog, koji su nešto najsličnije antihristu što se pojavilo na zemlji. Mi Srbi treba da mu "zahvalimo" što je doveo Tita na vlast, da sprovede u delo ono što nije uspela Austrougarska.
Preporuke:
33
24
29 sreda, 17 mart 2021 10:30
@teško si ga nama
Teško si ga tebi sa takvim razmišljanjem.
Preporuke:
9
23
30 sreda, 17 mart 2021 11:24
V. Kerleta
Staljin je bio genije u redu velicina Cezara, Napoleona, Ivana Groznog. Zatekao je zemlju u ludilu boljsevizma kroz koje su zapadne vojske prolazile kao kroz sir (od brest litovskog mira do cuda na visli), a napravio je supersilu i uzeo pola evrope.
Zapadna propaganda je od njega napravila monstruma ali ga protok vremena rehabilituje.Traziti njegove greske je kao traziti greske i zlocine u biografiji Cezara ili Napoleona (ko ih nije pravio taj nije postojao). Zapadni fejk istoricari ga stanizuju vec 70 godina zato sto su ga se bojali i boje ga se. Pokusavaju da ga predstave kao ojentalnog Dzingis Hana, ali iza Dzingis Hana nije ostalo nista, a iza staljina je ostala super sila. Da je imao odgovarajuce naslednike, kao sto je imao Mao u Deng Sjao Pingu, sovjetski savez bi pre kine napravio kineske reforme, i danas bi se u evropi pevala druga pesma. Putin je njegov dosledan nastavljac. Svaki engleski ili holandski kralj do pre 150 godina je bio nemerljivi zlocinac prema svojim podanicim.
Preporuke:
41
29
31 sreda, 17 mart 2021 11:40
V. Kerleta
Pored navedenog Staljin je sa svojih 50 000 tenkova i atomskim bombama tvorac moderne evrope.
Evropska burzoazija se od 1945-1990 toliko uplasila da je svojim gradjanima dala dosta prava (o kojima oni ne bi ni mogli da sanjaju bez opasnosti od komunisticke konkurancija). On je prouyrokovao na zapadu socijalanu drzavu, drzavu blagostanja, zensko pravo glasa, socijlane stanove, osiguranja, itd. itd. Prakticno, staljin je oslobodio evropskog radnika (neuporedivo vise nego ruskog) samim time sto je postojao. Takozvani kapitalizam sa ljudskim likom nije nastao zato sto evropska burzoazija ima ljudsko lice i zato sto je dobra, nego sto se uplasila sovjetskog saveza u cijem je dometu bombardera i raketa bila. Cim je nestalo sovjetskog saveza realne plate na zapadu padaju a profiti rastu. Nejednakost raste i vraca se na one pozicije od pre 1917. To je pravo lice burzoazije.
Preporuke:
51
25
32 sreda, 17 mart 2021 12:40
Ne mogu da verujem
Po njegovom naređenju je pobijeno mnoštvo monaštva i sveštenstva, minirano i spaljeno nebrojeno manastira i crkava.Kako može hrišćanin da veliča takvog?
Preporuke:
35
28
33 sreda, 17 mart 2021 13:44
Hvalitelji lika i (ne)dela Staljina
U članku objektivnom poznavaocu smetaju stavovi hvalitelja J. V. Staljina koji mu nezasluženo pripisiju mnogo šta pa i pobedu Crvene armije nad nacistima u Drug. Sv. ratu!? Staljin je katastrofalnim potezima pred rat desetkovao rukovodni kadar kada je u čistkama stradalo nekoliko hiljada sposobnih visokih oficira među njima i 3 od 5 maršala: Tuhačevski, Bliher i Jegorov! Za uništavanje velike imperije, Carske Rusije, najviše su se potrudili šestokolonaši! Iskoristili su 1. SR i ratni haos da se uz pomoć nedržavotvornih, poludivljih stanovnika Rusije, silom dočepaju vlasti te da ogromnu državu isparcelišu po neetničkim, veštačkim granicam na brojne tada republike danas samost. države. Staljin je bio na čelu državne komisije za "razgraničenje". Tragedija je što je sve urađeno na štetu velikog ruskog naroda, bez pitanja istog da li je za to? Cinično je što zasluge za izgradnju, pobedu nad nacizmom itd., neodgov. pripisuju Staljinu a ne ruskom narodu koji se u 2.SR borio protiv totalitar. i nacizma!
Preporuke:
37
23
34 sreda, 17 mart 2021 13:57
Dragan Pik-lon
Ajde da ne gledamo na unutrasnju stranu Rusije vec samo na spoljasnju-odnos Staljina prema ruskom i sovjetskom neprijatelju-nacistima.U pocetku rata Staljin nije mogao doci sebi jer je imao pakt sa Hitlerom koji ga je izradio kao Tudjman Milosevica u vezi sa srpskom Krajinom.Naime poginulo je par miliona Rusa pre nego sto je on konacno svatio da mora da se brani nogama i rukama.Pre toga je ocistio kompletan vojni vrh u SSSR--u i pobio najbolje oficire,zbog paranoicnog straha od inteligentnih i sposobnih.To je isto uradio i u Poljskoj u Katovskos sumi.To je jedan od glavnih razloga zasto su nacisti brzo stigli do Moskve i Staljingrada.Kasnije,zahvaljujuci ruskom Narodu on je najveci pobednik drugog svetskog rata.Jer su se Rusi pred Staljingraddom otimali za sloodnu pusku da bi jurisali na Nemce.Cekali su u stroju radujuci se da im pogine kamarad sa puskom jer tako bi puska bila bliza njima.To je ono sto je spasilo svet....!
Preporuke:
29
14
35 sreda, 17 mart 2021 14:57
sve je jasno
Čitajući ovaj tekst, hvalospev Staljinu, i komentare bivših titinih komunista današnjih radikala i socijalista, potpuno je jasno koji sloj podržava Vučića i zašto je Srbija najsiromašnija zemlja u Evropi.
Preporuke:
36
31
36 sreda, 17 mart 2021 15:29
hidžra
Kad se porede vladari iz različitih zemalja, objektivno je porediti ih s onima iz istog vremean, odnosno veka.

Staljina treba porediti s vladarima 20. veka, a ne s Kraljicom Viktorijom,Napoleonom, ili Cezarom.
Preporuke:
17
20
37 sreda, 17 mart 2021 17:16
I deseti Stari Jug-Bogdane
Jako mi se dopalo zapažanje jednog komentatora o indirektnoj ulozi Staljina i SSSR-a u demokratizaciji i rastu standarda radničke klase u kapitalističkim društvima.
To je velika istina. Dok nije bilo pretnje komunizmom, standard radničke klase nije bio tema, i on je najviše porastao tamo gde je strah od komunista bio najveći, u Nemačkoj, Japanu i J. Koreji.
Inače Staljin kao čovek sigurno nije bio voljen od svog okruženja, a ako se sabere i oduzme šta je dao stanovniku SSSR-a, verovatno je bilans sličan Titu kod nas, ako te nije ubio ili opljačkao, verovatno si pod njim živeo materijalno bolje nego pod prethodnicima.
Za mene kao pravoslavca, emotivno se ipak Staljin nalazi na spisku neprijatelja i uništitelja, a ne nekakvih lažnih spasitelja.
Preporuke:
35
11
38 sreda, 17 mart 2021 21:30
Prigodna narodna izreka
Ovde je jedan čitalac uočio da su boljševici imali neiscrpni "regrutni potencijal", a po meni isto je bilo u svim komunističkim režimima, u neobrazovanom, necivilizovanom, nedržavotvornom delu stanovništva. Niskog socijalnog statusa u svakom slučaju. Setih se naše narodne izreke koja odlično opisuje takvo stanje stvari: Kada se Cigo dočepao vlasti prvo je ubio svog oca!?
Preporuke:
25
8
39 sreda, 17 mart 2021 22:14
''...genije u redu veličine Cezara...''
''Genije'' je zbog svoje psihičke bolesti - paranoje, desetkovao kvalitetan komandni kadar Crvene armije. Optužba standardna - priprema zavere protiv države (čitaj Staljina). Hitlerov napad dočekao je potpuno nespreman, i pored dojava sovjetskih špijuna sa Zapada. Međutim, ledena ruska zima, hrabrost vojnika Crvene armije, to što nije brojao mrtve u svojim redovima, pa i neplanirano vezivanje nekih Hitlerovih divizija za ratište u Kraljevini Jugoslaviji, sprečili su, na sreću po ceo svet, potpunu katastrofu SSSR-a na početku rata.
Preporuke:
27
21
40 četvrtak, 18 mart 2021 03:13
Vladimir
Kad već imamo naivno slikarstvo, glupo je i da nemamo istu takvu istoriju.
Preporuke:
8
9
41 četvrtak, 18 mart 2021 09:49
Luđak koji je pobio milijune Rusa, a Ukrajince izmorio od gladi.
Preporuke:
22
16
42 četvrtak, 18 mart 2021 09:58
Spasilac?
Valjda uništitelj?

Nego mu ne dade mašal Žukov da to uradi.
Preporuke:
23
9
43 četvrtak, 18 mart 2021 10:08
@sve je jasno
Jasno je da si ti obična neznalica, da lupetaš koješta.
Preporuke:
5
5
44 četvrtak, 18 mart 2021 10:40
bolje ćutite
O Staljuni i taljinizmu ovde se oglašavaju ljudi koji o tome nemaju ni najosnovnija znanja. Lupetanja, kao i o mnogim drugim temama.
Preporuke:
9
3
45 četvrtak, 18 mart 2021 11:09
V. Kerleta
25 godina pre pocetka staljinovih cistki belgijanci svojim podanicima u kongu seku ruke. Jel hoce neko od vas antistaljinista da kaze da rusija samo 25 godina zaostaje za belgijom. Prisilna industrijalizacija sssr nije ni mogla da se obavi na drugi nacin osim prislom. A da nije obavljena u roku od 10 godina hitler 1943 ne bi dosao do Volge nego do Vladivostoka.
Onaj ko staljina hoce da svede samo na teror ne vidi sumu od drveca. Pored toga, taj teror se uglavnom odnosio na boljsevike iz dvadesetih, koji su bili mnogo veca opasnost po ruski narod od staljina. Pa taj tuhacevski koga je likvidirao je dvadesetih godina koristio bojne otrove po vlastitom narodu. Jel treba da zalimo tuhacevskog. Taj kadar crvene armije koji je poscistio je bio isti onaj kadar iz 1917 koj je izdao carsku rusiju i za racun nemaca napravio lenjinovu revoluciju. Logican je zakljucak, ako ste izdali cara izdacete i mene.
Preporuke:
22
19
46 četvrtak, 18 mart 2021 12:11
Ivan Grozni
Neverovatna je ljubav koju Srbi gaje prema raznim zlikovcima. Na čelu tog pantenona nalazi se naravno, Staljin. Zanimljive su logičke konstrukcije kojima se brane njegovi zločini. Spašavao je narod tako što ga je ubijao. Slično važi i za Maoa. Mao je pobio više Kineza nego Japanci. Komunizam kao religija kojom su mnogi Srbi pokušali da zamene pravoslavlje je ostavio strašne posledice na duhovno stanje nacije. Relativizovane su moralne vrednosti u skladu sa izopačenom boljševičko-jezuitskom maksimom da cilj opravdava sredstvo. I za kraj, jedna zanimljivost. Staljinova ćerka, isto kao i Kastrova su emigrirale na - Zapad.
Preporuke:
24
21
47 četvrtak, 18 mart 2021 12:52
Ivan Grozni
Zaboravio sam nešto važno u prethodnom komentaru. Imam jednu molbu za domaće obožavaoce brkatog Gruzina. Neka malo ozbiljnije prouče istorijske izvore o predratnom delovanju KPJ i Kominterne. Umesto da pišu panagerike brkatom zlikovcu, savetujem im da obrate pažnju na stavove Kominterne prema srpskom nacionalnom pitanju. Nisu se mnogo razlikovali od Pavelićevih. Postoji literatura, postoji dokumentacija, sve postoji.
Preporuke:
24
20
48 četvrtak, 18 mart 2021 13:02
V. Kerleta
Centar Levada je vrsio anketu u rusiji 2019 i ispostavilo se da 51% rusa simpatise staljina. Sad ako oni koji imaju porodicna pamcenja tako misle, malo je nenormalno da mi sa strane bolje znamo. Pre ce biti da smo pod indoktrinacijom medija, da nam upru prst u nekog i kazu taj je zlikovac, i to je to. Sto ankete ne pokazu takvu simpatiju prema Hitleru.Neko ce reci - to je rezultat putinove propagande. Ali sama cinjenice da je u epohi interneta uopste moguce terati propagandu u tom pravcu govori sve. Srpski evropejci ce da se iznenade kako ce vrlo brzo vremenom i slobodan milosevic poceti uzlazno da se krece u anketama javnog mnenja. Za svoj odnos prema Mao-u kinezi imaju solomonski odgovor: Mao je bio 70% dobar a 30% los. Pa svak tu nek stavlja sta hoce. Vrlo brzo ce se to desiti i ovde.
Nebitna je staljinova cerka. Bitan je staljinov sin. Kad je zarobljen 1942 Hitler je ponudio razmenu sina za nekog nemackog generala. Staljin je odbio i odgovorio da se ne menja kapetan za generala.
Preporuke:
20
21
49 četvrtak, 18 mart 2021 13:47
V. Kerleta
Kominterna je svoje stavove o srbima donela dvadesetih godina, pre nego sto je staljin dosao na vlast. Staljin nije ni znao ko su srbi. Jugoslavija nije priznavala sssr sve do nekoliko dana pred rat. U beogradu je sedeo ambasador carske rusije koja nije postojala vec 20 god. Zamislite da u nekom gradu 1941 sedi ambasador austrougarske (koja se raspala 1918) i rovari protv nas. Kako bi se mi ponasali prema toj drzavi. Sto je najgore, kominterna je svoje stavove o srbima 1928 formirala na osnovu stavova jugoslovenske delegacije, koja je bila proustaska. Da smo imali pameti nasa tadasnja db bi slala takve delegacije cak i u one organizacije koje rade protiv nas. Ja mislim da se staljin ogresio o luzicke srbe.1945 su mu slali delegaciju da im u okup nemackoj naravi drzavu,nesto kao luksemburg.Ne samo da se ogresio o njih,nego je napravio i los potez,jer bi jedna takva drzavica izmedju ceske i nemacke i danas bila osudjena da bude saveznik rusije,a i prostirala bi se do 5o km do brelina.
Preporuke:
20
18
50 četvrtak, 18 mart 2021 14:22
mačak Toša
Poručio bih nešto ovim obožavaocima krakatog Zapada, koji pruža smrtonosne krake po celom svetu i redovno čini zločine protiv čovečanstva. Vama su oči stalno bile uprte prema tom Zapadu, očekivali ste da ćemo od njih dobiti nešto lepo, da će nas uvažiti i prihvatiti. Sve ste uradili da bi ih odobrovoljili. Beograd je bio najveći uvoznik američke moderne kulture u Evropi. I šta smo od njih i vi i mi s vama dobili? Bombe, nepriznavanje, odbacivanje,sankcije. Podsećate na Slobodana Jovanovića, koji je očekivao od Čerčila i Engleza da će priznati Dražu, a oni priznali Tita. Načekaćete se dobrog sa Zapada. Uzgred, tu leži i jedan od glavnih razloga autošovinizma. Zbog takvog odnosa, nisu oni, nego smo mi krivi.
Preporuke:
17
16
51 četvrtak, 18 mart 2021 15:15
Ivan Grozni
@V. Kerleta

Staljin je odlično znao ko su Srbi. Kominterna nije bila ništa drugo već najobičnija sekcija sovjetskog ministarstva inostranih poslova. Podsećam da je gramatika tzv. makedonskog jezika napisana u Moskvi posle Drugog svetskog rata. Zanimljivo je da se autor teksta nije osvrnuo na telegrame/čestitke koje je Molotov uputio Nemcima nakon agresije na Norvešku, Dansku i Francusku. Nakon sklapanja pakta sa Hitlerom, SSSR je veliki broj nemačkih komunista izručio Nemačkoj. Najveća zamerka na tekst je što na Staljina gleda očima ruskog imperijalizma. Bilo bi zanimljivo pročitati neki tekst o Staljinu iz pera poljskih istoričara. Dajte da vidimo kako na prisilnu kolektivizaciju gledaju u Ukrajini. Kako brojni kavkaski narodi i Kalmici gledaju na prisilna preseljavanja. Kako Kazahstanci gledaju na 450 nuklearnih proba izvršenih na njihovoj zemlji. Mi smo Srbi i ne možemo biti nikakvi mali Rusi. Najveća žrtva Staljinovih zločina je ruski narod.
Preporuke:
21
18
52 četvrtak, 18 mart 2021 16:00
V. Kerleta
Uvek kad neko kaze da mi srbi nismo mali rusi, podseca me na onog hrabrog crnogorskog vaterpolistu pre nekoliko godina, na spitskoj rivi, koga hrvatski huligani tuku i bacaju u vodu, a on nesrecnik zapomaze - ja sam crnogorac, ja nisma srbin, u nadi da ce ga to spasiti.
Elem, to ko jeste a ko nije mali rus ne odredjujemo mi (i ne zavisi od nasih zelja) nego odredjuje suparnicka strana i ona to potpisuje i overava osiromasenim uranijumom. I draza mihajlovic je mislio da nije mali rus, pa se prevario.
Preporuke:
22
18
53 četvrtak, 18 mart 2021 16:36
Ivan Grozni
@V. Kerleta

Poređenje sa onim bednikom iz Splita je bespredmetno. A kad smo već kod "crnogorske nacije", da podsetim, Staljin se zalagao za njeno formiranje kako bi se oslabila Kraljevina Jugoslavija i razbio srpski etnički prostor. Ne možemo svet posmatrati ruskim očima. Rusije kao i svaka velika sila vodila imperijalističku politiku vodeći se isključivo svojim interesima. Nekad su se naši interesi poklapali s ruskim (veći deo borbe za oslobođenje od Turaka, Prvi svetski rat), nekad nisu (Sanstefanska Bugarska, međuratni period, Kominterna, odluke velikih sila da uđemo u sovjetsku zonu uticaja. Ja bih voleo da NSPM objavi tekst nekog kazahstanskog istoričara, pa da pročitamo o prisilnoj kolektivizaciji, o gladi, progonima, odnosu prema religiji, isušivanju aralskog jezera, eksperimentima sa biološkim i nuklearnim oružjem. O Staljinovim zločinima objavljeno je brdo literature na srpskom, ruskom i drugim jezicima, tako da je njegove vernike uzaludno ubeđivati u to ko je bio njihov idol.
Preporuke:
23
19
54 četvrtak, 18 mart 2021 16:42
Aleksandar Florian
Očigledno, malo ko je od ovih staljinoljubaca pročitao Solženjicinov "Arhipelag Gulag".
Preporuke:
23
22
55 četvrtak, 18 mart 2021 16:44
Komunizam kao religija
Mnogo Srba odreklo se svojevremeno svoje vere, vere svojih otaca, dedova, pradedova, zarad crvene partijske knjižice. Njima je zlikovac koji je nemilosrdno uništavao pravoslavlje - heroj.
Preporuke:
27
16
56 četvrtak, 18 mart 2021 20:49
Zvonimir Bgd
Nadovezujući se na svoj prethodni komentar, ovde dodajem današnje reči Vladimira Putina koje, čini mi se, idu u prilog mojim shvatanjima. Aktuelni predsednik SAD je na novinarsko pitanje potvrdio da Putina smatra ubicom! Ovaj mu je, rekao bih hladnokrvno i racionalno, odgovorio upućujući ga na psihologiju i ljudsku prirodu:
„Ako gledamo šire na tu temu, u istoriji svakog naroda, svake države ima mnogo veoma teških, dramatičnih i krvavih događaja. Ali kada ocenjujemo druge ljude, ili kada čak procenjujemo druge države, druge narode, kao da se uvek gledamo kao u ogledalo, uvek tamo vidimo sebe. Jer uvek prebacujemo na drugog čoveka ono što sami osećamo, ono što i jesmo u suštini“, naglasio je Putin.

Detaljnije pogledati:
http://www.nspm.rs/hronika/vladimir-putin-u-odgovoru-dzozefu-bajdenu-koji-ga-je-juce-nazvao-ubicom-uvek-prebacujemo-na-drugog-coveka-ono-sto-sami-osecamo-ono-sto-u-sustini-i-jesmo-sad-resavaju-unutrasnje-stvari-optuzivanjem-drugih-zemalja.html
Preporuke:
7
1
57 petak, 19 mart 2021 00:39
BRUNDALO
Živio sam u Moskvi 4 godine. Često sam posjećivao Gruziju. Taj naraod ima memoriju, veliku istoriju, kulturu, književnost, ppjesnike kao što je Šota Rustaveli, posebno muziku, velike operske dive, tenore, najpoznatije balerine (kao Ananažvili). Niko tako ne zna da ugosti stranca kao Gruzini.
Preporuke:
8
4
58 petak, 19 mart 2021 09:54
V. Kerleta
Problem srba je sto vole da zive u izmastanim svetovima. U politici postoje samo realnosti.
Da vidimo koju se ponude postojale za srbiju u 20 veku:
1. imput: koncert velikih sila 1913 = uza srbija + kosovo + severna makedonija
2. anglo-francuska ponuda 1918 = SHS-Jugoslavija (u stvari i nije srbija)
3. hitlerova ponuda 1941 = uza srbija - varnje + banat
4. staljinova ponuda 1945 = uza srbija + kosovo + vojvodina
5. output: atlantisticka ponuda 1992-do danas (eu, nato, bugajski, server), njihova pozeljna srbija = uza srbija - sandzak (brisanje republike srpske i brisanje srba u cg, otimanje crkava itd.)
Od svih ovih ponuda ispade da je staljinova srbija i najveca i najaca. Ocigledno je da nam je on bio najmanje neprijatelj od svih ovih koji su promarsirali nasom zemljom u 20 veku. Ako je on zlikovac za srbe sta su onda ovi drugi.
Preporuke:
8
19
59 petak, 19 mart 2021 11:38
siniša
Ko god hoće može na Ju tjubu da pogleda i počuje šta Jovo Kapidžić ima da kaže i o Staljinu i njegovim sledbenicima i njegovoj aktivnosti u vezi sa tim.

Dakle nije važno ni kakav je bio Staljin ni kakvi su bili njegovi sledbenici, važno je da je mišljenje Jove Kapicdžića merodovano, MERODAVNO i u bezbedonosnim merama i zakonu zemlje Srbije i osnov i tretmana i politike zemlje Srbije.

A čovek je bio bez ikakve sumnje zadojen mržnjom i prema Jugoslaviji, čiji je bio general i čiju je i penziju i stanove i privilegije vrlo uredno gulio. Bio je zaklet mržnjom prema svemu što je srpsko. Bio je masovni ubica i zločinac. Sve što je radio i govorio je utemeljeno na zločinu iz mržnje. Pre svega na zločinu iz mržnje prema Jugoslaviji i Srbiji.

Staljin i staljinizam je u svemu tome bio potpuno beznačajan.

E pa gospodo i drugovi, ako vam je njegovo mišljenje i praksa, orjentir prema bilo čemu, u zakonu i političkom mišljenju danas i ovde, TO VODI SAMO I JEDINO U NIŠTAVILO.
Preporuke:
12
3
60 petak, 19 mart 2021 12:06
V. Kerleta
Glavno pitanje je otkud staljinovi botovi medju srbima 70 godina posle njegove smrti. Placa ih staljin. Deli im sendvice. Razumem otkud ovi vrlo viralni zapadnjacki botovi, ili vucicevi. Ali ne razumem odakle staljinovi ako nisam u pravu.
Preporuke:
14
16
61 petak, 19 mart 2021 15:50
Ivan Grozni
@V. Kerleta
Glavno pitanje je otkud staljinovi botovi medju srbima 70 godina posle njegove smrti. Placa ih staljin. Deli im sendvice. Razumem otkud ovi vrlo viralni zapadnjacki botovi, ili vucicevi. Ali ne razumem odakle staljinovi ako nisam u pravu


Nisu to nikakvi Staljinovi botovi, već kako ih ja nazivam, kremljoljupci. To je jedan galimatijas nacionalboljševika. Ne vode se nikakvom posebnom ideologijom niti vrednosnim sistemom. Najvažnije im je da je neko protiv Zapada. Pogledajte samo komentare koji se tiču S. Koreje. Nebitno je što narod koji živi tamo gladuje, bitno je da drug Kim prkosi Zapadu. Isto tako su se divili Gadafiju. Sada se dive Maduru. A da su kojim slučajem Amerikanci bombardovali Hrvatsku i Albaniju i pomogli nam u stvaranju velike srpske države u bivšoj SFRJ, onda bismo čitali komentare kako se srpska zastava vijorila ne Beloj kući, kako je Amerika primer demokratije i stari srpski saveznik. Rusiju ne bi ni spominjali.
Preporuke:
19
16
62 petak, 19 mart 2021 18:16
Zamak
Treba suditi po činjenicama i po jednakim merilima.
Preporuke:
7
0
63 petak, 19 mart 2021 20:38
siniša @ Ivan grozni
Napravio si veliki previd u svojoj analizi .
Ti govoriš o nama "kremljoljupcima" kao o nekome kome je Srbija na pravom mestu, a na drugom onaj ko nešto da ili učini za Srbiju, trajno ili trenutno, ma ko to bio.

Ja mogu da kažem za sebe da je meni Rusija na prvom mestu, pa tek tada Srbija.

U čemu grešiš?. Vidi nešto. Nije prirodno da Rusija prilagođava svoju spoljnu ili ekonomsku politiku Srbiji nego obrnuto.

Jedino je tako ispravno. A to što Srbi većinski veruju da su ruske vakcine najbolje, veruju i Nemci i Italijani.

Sve nemačke provincije koje su bile u Istočnoj Nemačkoj pre ujedinjenja kažu danas, mi smo primali ruske vakcine kao deca pre pedeset godina i mi njima verujemo. Hoćemo ruske vakcine. Ili Italijani kad kažu.Rusi prave vakcine da izleče ljude, a ne da iskoriste bolest da se obogate kao Amerikanci.

To nije individualna karakteristika nego istorija, tradicija i kultura.
Preporuke:
11
11
64 subota, 20 mart 2021 12:54
siniša @ Ivan grozni
Zašto bih ja za ime Boga bio protiv Zapada. Pa ja sam živeo tamo. Nosim njihov pasoš za dvesta zemalja bez vize. Imam deviznu penziju o kojoj ti možeš da sanjaš. Radi se o dvojezičnoj zemlji i govorim strane jezike. Bio sam tamo uvažavan, poštovan i zaštićen. Kad bih napravio studentski rad rekli bi " Možemo li da ga objavimo u godišnjem almanahu, bilo bi nam čast". A u Srbiji i Jugoslaviji, ništa od toga. Ako bi se neki profesor prevario pa mi dao desetku, odmah bi ga pitali, koga ti popularišeš. Tamo sam bio ravnopravan građanin u Srbiji i JUgoslaviji nikad. I sve što možeš i možete da kažete je "laže". Briga me i za vas i vaše laže.

I onda preokret drži stranu Staljinu. Kako to?

Ne nego ću da držim stranu Kapidžiću osuđenom silovatelji i nesumljivom masovnom ubici, ili istom takvom Oru. Ljudi koji su se igrali "toplog zeca" sa živim ljudima, koji sudski nisu osuđeni. Da oni i ti zajedno sa njima odrediš ko je demokrata, a ko nije, ko je patriota a ko nije, ko je tiranin, a ko nije.
Preporuke:
12
6
65 subota, 20 mart 2021 18:42
Igor
Staljin je psihopata i bolesnik uniništitelj srpske nacije i uništitelj Ruske imperije, zahvaljuji kojem Rusija danas ima značajno manju teritoriju i procentualno višestruko manju ekonomsku i demografski moć koju je imala početkom veka.

Vučiću izdaja Kosova danas lagano prolazi upravo zato zbog staljinističkog kulta vođe kod običnog naroda.
Preporuke:
12
9
66 subota, 20 mart 2021 20:46
siniša @ Igor
Staljinova zaostavština obuhvata zaista veliku teritoriju. Od Rusije, do Srbije pa i celog sveta. Tako se može govoriti o Staljinovoj zaostavštini i u Italiji, a ne Rusiji ili SRbiji.

U društvu i među ljudima, svi filozofi ovoga sveta i svih vremena su saglasni u jednom. Ašpsolutne istine nema.

Jedan čovek, ili jedna grupa ljudi se može odrediti jedino u odnosu na neku drugu.

To su istorijske dihotomije. Kao jedino sredstvo i način da se neko ili nešto bar približno kad već ne može apsolutno odredi.

Jedna dihotomija je Staljun - Hitler. Druga je Staljin Tito.

Ili kad su bili u pitanju oni koji su za Tita, a koji za Staljina, pa imaš dihotomiju Vlado Dijak ili Svetozar Oro. Vlado Dijak je pisao ljubavne pesme, svi su čuli za "Selmu", a Svetozar Oro je silovao žene. Ti vidi razliku.

Ili Kapidžić naspram Dragoslava Mihajlovića pisca Kad su cvetale tikve, a Kapidžić priča sam niko ga ne tera kako mu je Tito tražio da ubije Rankovića, kao stotine pre njega.

Pa ti vidi ko je kakav.
Preporuke:
12
3
67 nedelja, 21 mart 2021 19:44
Petar
Molim vas...ovo je bolesno u najmanju ruku.

Kao osoba odgovorna za milione mrtvih nema razgovora o Staljinu.

To je kao da je Hitler pobedio u ratu i sada kažu - Pa da...slao je jevreje u gasne komore ali je od nemaca napravio veliku naaciju.

Ovakvi tekstovi su u najmanju ruku nepotrebni a u najgoru opravdavaju genocid koji je Staljin izvršio nad ruskim i drugima narodima.
Preporuke:
10
7
68 ponedeljak, 22 mart 2021 09:29
V. Kerleta
Ovo je kao da si rekao da Napoleon nevalja nista i da o njemu ne treba pisati, jer francuska revolucija je ukinula crnacko ropstvo 1789 a Napolen ga je vratio 1803.
To je tako kad se ne vidi suma od drveca.
Preporuke:
6
7
69 ponedeljak, 22 mart 2021 10:08
@Petar
Obratite se sa ovakvim naopakim- bolesnim zaključkom ruskom narodu i ruskim istoričarima.
Preporuke:
6
5
70 ponedeljak, 22 mart 2021 17:35
petar
@ kerleta

Staljin jeste napravio vojnu super-silu....pa šta?
Činio je to da bi on bio jači od svojih protivnika.
To ne umanjuje njegove zločine prema rusima i drugim narodima.
I Hitler je od nemačke napravio vojnu i industrijsku silu pa ga to ne čini boljim.

Napoleon i Staljin nisu ni blizu isto. Staljin se samo sa Hitlerom može uporediti.

Staljin je ubijao Ruse, uništavao crkve i manastire, ubijao sveštenstvo i milione nevinih rusa. I pri tom uveo najcrnje zlo - komunizam u Rusiju.
Preporuke:
9
3
71 ponedeljak, 22 mart 2021 19:22
V. Kerleta
Ako je sve tako kao sto kazes, i ako je staljin uveo komumizam - nije jasno sta su onda to uveli u rusuju lenjin i trocki.
Prvi put cujem i da je hitler ubijao milione nemaca. Mislio dam da je ubijao nearijevce. Kad je crvena armija oslobodila Ausvic (i ostale milione uzapcenih) neko kao ti je trebalo da kaze oslobodjenim ljudima da su Hitler i Staljin isto. Nisu trebali ni da izlaze iz zice.
Takodje, u zapadnoj ukrajini unijatima treba objasniti da nikad nisu vracani u pravoslavnu crkvu, posto je staljin rusio crkve.
Preporuke:
5
8
72 ponedeljak, 22 mart 2021 21:18
siniša @ Petar
Grešiš Petre. Američki predѕednik Hari Truman je počinio bezuman akt nasilja i genocida koji ga drži na lestvici monstruma daleko iznad Staljina. Kao što rekoh, u prvom odgovoru tebi Staljin je za Trumana "majka Mara".

Dakle Japan nije imao atomsku bombu i nije bio atomska pretnja. Japan nije imao sredstva da se vojno odupre američkoj vojci i Hirošima i Nagasaki nisu imali nikakav vojni značaj.

I ipak je u jednom danu pobio na najsvirepiji način hiljade ljudi i izazvao najstravičnije razaranje ikad. Potpuno bespotrebno i bez smisla dakle bezumni zločin.

Sa tiom bezumnim zločinom se ne može ništa da se poredi.
Preporuke:
6
0
73 ponedeljak, 22 mart 2021 21:43
@ Ako je sve tako kao što kažeš...
Nije Staljin uveo komunizam u Rusiju.
Nije Hitler masovno ubijao Nemce.
To ne menja činjenice da je Staljin masovno ubijao Ruse, možda ne u milionima,već u desetinama ili stotinama hiljada. i činjenice da je Staljin sistematski uništavao crkve i manastire i ubijao sveštenstvo.
Neka i niste hrišćanin, ali zašto opravdavate toliku destrukciju i mržnju prema hrišćanstvu?
Preporuke:
9
2
74 ponedeljak, 22 mart 2021 22:51
crnogorac
U sssr nisu progonjeni samo hriscani nego i muslimani i budisti. 20% stanovnistva nisu bili hriscani. Komunisti su sve jednako progonili. Ludo ali principijelno, a ne kao djukanovic samo jednu veru.
Preporuke:
2
4
75 utorak, 23 mart 2021 09:34
V. Kerleta
Ovi likovi sto su se uhvatili samo za pravoslavlje misle da su staljina obozavali samani sa kamcatke, lame iz burjatije, hodze iz samarkanda i katolicki biskupi iz litvanije (a tek rabini iz odese). A staljin djak pravoslavne bogoslovije. Njihov kadar. Da je bio u nekoj drugoj bogosloviji verovatno bi bio pedofil, ovako je voleo samo balerine i ostale narodne umetnice, posto smo mi pravolavci fini i ortodoksni tradicionalisti.
Preporuke:
2
5
76 sreda, 24 mart 2021 13:37
Nepravoslavni ''lik''
Neka ste nepravoslavni ''lik'', ali to ne znači da treba da podržavate ludaka koji je sistematski ubijao monaštvo i sveštenstvo i rušio manastire i crkve. Taj ludak, nesvršeni đak pravoslavne bogoslovije, potvrdio je pravilo da je poturica gori od Turčina.
Ne znam odakle Vam ''mi pravoslavci smo fini''. Ako ste to zaključili na osnovu toga što su pravoslavci ogorčeni zbog Staljinovih zverstava, onda prihvatam da smo fini.
Preporuke:
6
1
77 sreda, 24 mart 2021 16:38
V. Kerleta
Kaze u svojoj knjizi Vladimir Dimitrijevic:
Proces razaranja hramova započet 1917, a delimično obustavljen za vreme i neposredno posle Drugog svetskog rata, nastavio je Hruščov. Uz njegovo aktivno učešće u periodu 1960–1964. godine u zemlji je zatvoreno 20.000 hramova i 69 manastira, u kojima je bilo 30.000 sveštenih lica. U godinama Brežnjevljeve vladavine, zatvoreno je još 8.000 hramova i 18 manastira u kojima je bilo oko 10.000 sveštenika.
Dakle ako je hruscov mogao da zatvori 20 000 hramova a breznjev 8 000 matematika kaze da im je od staljina ostalo najmanje 28 000 hramova. Od koga drugog nego od njega. U sssr je bilo 200 miliona konfesionalnih pravoslavaca, dakle pod staljinom je bilo najmanje 1 crkva na 7000 konfesionalno pravoslavnih (od kojih su verujuci verovatno bili 10%). Pa to je vise aktivnih crkava po glavi stanovnika nego danas u francuskoj ili engleskoj. O cemu vi pricate. Pricate o onom sto su vam u mozak implementirali zapadni mediji, CNN, CBC, BBC. Eto, o tome pricate
Preporuke:
2
5
78 sreda, 24 mart 2021 18:30
@ V. Kerleta
Ne znam ko je Vama i šta implementirao u mozak, ali vam preporučujem da pogledate na Ju-tjubu najkraći od mnoštva dokumentarnih snimaka o rušenju najvećeg pravoslavnog hrama na svetu - hrama Hrista Spasa u centru Moskve, decembra 1931., a po naređenju J.V.DŽugašvilija - Staljina.

''Snos Hrama Hrista Spasitelja/ 1931 god''
Preporuke:
5
2
79 sreda, 24 mart 2021 21:30
siniša " a Holandija?"
Koliko je uglavnom katoličkih što crkvi, što manastira zatvoreno u Holandiji od recimo 1992. do 2002. godine?

Imate li te podatke?

Koliko je časnih sestara prodalo na tržištu manastire, uglavnom katoličke u Holandiji.

Dakle postoji i dan danas, čak i "naši" Hrvati koji žive u Holandiji prelaze sa katoličanstva na protestantizam. Jest da ne vide nikakvu razliku, ali im barem nadležni katolički sveštenici i biskupi ne zlostavljaju decu što mušku što žensku od manje od deset godina.

Imate li tih podataka.

RaZLIČITI SU I BROJNI RAZLOZI ŠATO SE CRKVE RUŠE I NAPUŠTAJU U CELOM SVETU U SVIM VREMENIMA.
Preporuke:
1
2
80 četvrtak, 25 mart 2021 18:04
@ siniša ''a Holandija?''
''Koliko je časnih sestara prodalo na tržištu manastire, uglavnom katoličke u Holandiji''.
Ne sporim tu činjenicu, kao ni činjenicu da je dosta katoličkih crkvi i manastira u Holandiji prodato od 1992. do 2002. godine. Dodajem, prošle godine prodata je najveća katolička crkva u Holandiji.
Međutim, vaše poređenje sa nasilnim miniranjem i spaljivanjem manastira i crkava u SSSR-u, organizovanim sistematski od strane države, tj. Staljina, pri čemu su monaštvo, sveštenstvo i narod koji su pružali otpor tome bez milosti ubijani, besmisleno je, najblaže rečeno.
Preporuke:
5
2
81 petak, 26 mart 2021 12:25
siniša @ a Holandija ?
Dragi kolega nisam ja malouman da ne znam da su se tokom Oktobarske revolucije i kasnije i rušile crkve i manastiri i ubijali sveštenici i ruski carski oficiri. Ako ništa gledao sam film "Usijanje".

Sve je to nažalost istina, pa i gore.

Baš kao što je rušen manastir Žitomislić, a i drugi sakralni objekti. Dali smo i mi svoj doprinos tim nečasnim radnjama. I mi smo ni krive ni dužne porušili Ahmediju i Ferhadiju u Banjaluci. Rakli su kao odmazda za srpske crkve u Bosni i kao simbol turske okupacije.

A da li ti znaš, da danas u Dnjepropetrovsku milionskom gradu u Ukrajini, pokrajina Dnjepar je 50 % stanovništva jevreji.


Sve crkve koje je "porušio" pa ponovo izgradio Staljin su ponovo srušene u Ukrajini.

Da ne spominjem Aja Sofiju.

Mnogo je to složeno. Da bi se svelo na jednog Staljina. Ne branim ga ja. Ima on i svoje pozitivne i negativne doprinose. Ali se zaista zalažem za objektivnost, i svestranost.
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner